Broken butterflies

Eftersom det var någon som frågade om jag kunde skriva dikten, som jag skrev i skolan, här på bloggen så tänkte jag göra det nu, innan jag går och lägger mig! Jag har såklart översatt den till svenska, eftersom ni nog inte hade förstått särskilt mycket om den var på danska. Btw så måste jag säga, att jag ville inte att den skulle rimma eller något, utan jag skrev bara helt fritt typ (+ den låter ganska konstig på svenska). Men här är den iallafall.
 
Gå i säng och blunda
och dröm om trasiga fjärilar
som skadade sina vingar på en tagg
du känner till smärtan som de burit
 
Silver metall som lyser skarpt
mörkt blod som känns så rätt
dröm om blodet som rinner ner
och vakna precis innan du drunknar
 
Månen som speglas i dina tårar
när du blöder ut din rädsel
ensam och övergiven
svag och obeskrivligt trött
 
Jag ser det i dina ögon
smärtan som ditt léende gömmer
hatet du ger dig själv
ärren du gömmer bort
 
Trasiga fjäril
du är nästan död
du har ingen puls och din kudde är röd
din familj hatar dig och dina vänner låter dig blöda
sov sött med en kniv för det är allt du behöver
 
Trasiga fjäril
Förstörd och full med ärr
du visste inte att livet var så svårt
dags att ta slut på smärtan du gömt bort så väl
och kom fjäril, tillbaka till helvetet.
 

Postat av: Khaleeed

Awesome <3<3<3<3<3<3<3<3<3

Svar: taaack, fast det där var inte klart-resultatet! :) <3
Mathilde Hansen

2013-02-27 @ 09:57:53
Postat av: Alice

Så himla grym du är!

Svar: vad gullig du är alice :') men du som är grym ju (a) <3
Mathilde Hansen

2013-02-27 @ 17:04:52

Kommentera inlägget här ♡:

Namn:
Kom ihåg dig?

E-postadress:
(endast Mathilde/jag som ser)
URL/Bloggadress:

Kommentar: